Jak zbudować autorytet trenera?

Efektywność pracy czyli umiejętności i wiedza, którą nabywają uczestnicy podczas szkolenia to fundament na którym trenerzy budują swój autorytet. Doceniane przez uczestników szkoleń jest także doświadczenie i kompetencje trenera oraz atmosfera pracy. Jednak bardzo ważnym czynnikiem, często pomijanym w refleksjach nad postawą trenera jest sama grupa szkoleniowa – jej zachowanie, aktywność oraz zaangażowanie. A właśnie od zespołu ludzi, których trener wziął pod swoją pieczę oraz od ich gotowości do uczenia się, dzielenia się wiedzą oraz eksperymentowania w dużej mierze zależy efektywność samego trenera. Aby zrozumieć rolę grupy w procesie szkolenia należy poznać i zrozumieć mechanizmy podejmowania przez nią wspólnych działań. 

Autocoaching

Jak sama nazwa wskazuje autocoaching to proces coachingowy wykonany na sobie samym. Jest to metoda pracy rozwojowej wymagająca sporej samoświadomości i samokontroli przy dużej umiejętności płynnej oraz samodzielnej zmiany perspektywy.

ZAUFANIE Jak wpływa na funkcjonowanie firmy?

Badania pokazują, że zaufanie jest jedną z najważniejszych wartości dla człowieka, zapewniającą mu szczęście i radość. Według tych, przeprowadzonych przez Ruut Veenhovena, szczęście opiera się na relacjach z innymi ludźmi. Wielu z nas myśli czasem, że podstawą relacji i źródłem szczęścia są pieniądze, jednak także w biznesie, są one jedynie środkiem do osiągnięcia celu. 

Kiedy do coacha a kiedy do psychologa?

Kiedy chcesz jeszcze efektywniej urzeczywistniać swoje wartości, a zatem stawać się tym, kim chcesz być i żyć pełniej, czasem szukasz pomocy i wsparcia w pracy nad swoim rozwojem. Form pomocy na rynku usług rozwojowych jest wiele. Od kilku lat swoje triumfy święci coaching. Ale czy jest zawsze najlepszym rozwiązaniem? Poniżej kilka podpowiedzi ułatwiających wybór najskuteczniejszej metody.

Po czym poznać dobrego coacha

Na rynku jest sporo ofert usług coachingowych. Według raportu Polskiej Izby Szkoleniowej „Coachowie – Polska i Europa” (www.izbacoachingu.com), w Polsce pracuje około półtora tysiąca certyfikowanych coachów. Oprócz nich – pod nazwami “coach” lub “coaching” - swoje usługi oferują również ludzie bez wystarczających uprawnień, którzy określenia te traktują jak „chwyt marketingowy”. Kiedy szukamy coacha, warto skrupulatnie dokonać wyboru jako, że będzie przecież towarzyszył nam w jednej z intymniejszych podróży. Podróży w głąb siebie.




NADCHODZĄCE
WYDARZENIA

 

 

 

 


Zapraszamy do współpracy,
załóż Ośrodek Akademii JA!


25-26.01.2018
Spotkaniem dla właścicieli Ośrodków

 

Serdecznie pozdrawiamy,
Agnieszka i Iwona