O PROJEKCIE

W Polsce praca z emocjami dzieci najczęściej sprowadza się do pojedynczych lekcji na godzinach wychowawczych lub włączania dzieci do programów profilaktyczno-terapeutycznych. Niestety, ale o  emocjach zaczynamy mówić dopiero wtedy, gdy dochodzi do sytuacji trudnych, a  nawet skrajnych - agresji werbalnej bądź fizycznej na innych osobach lub na rzeczach, a także autoagresji.

Emocje, czyli coś, co dotyczy każdego człowieka, jest pomijane w podstawie programowej. Szkoła oczekuje, aby dziecko zachowywało się zgodnie z przyjętymi normami, dając zakazy i nakazy, nie tłumacząc mu, co się w nim dzieje, a także, jak konstruktywnie i efektywnie radzić sobie w trudnych emocjonalnie sytuacjach. Dla porównania można podać szkoły w Danii, najszczęśliwszym kraju świata, gdzie co tydzień poświęca się godzinę na pracę dzieci z emocjami. Na takich lekcjach dzieci uczą się jak rozmawiać, rozpoznawać emocje własne i innych, radzić sobie z problemami, wypracowywać rozwiązania konfliktów. Dzieci takie wyrastają na dorosłych świadomych swoich uczuć i własnej wartości, którzy potrafią działać w grupie i radzić sobie z problemami.

Brak takich działań w polskiej szkole wcale nie oznacza, że nie ma potrzeby uczyć dzieci o emocjach! Coraz bardziej świadomi rodzice i nauczyciele widzą znaczący deficyt w tym obszarze, próbując na własną rękę wspomagać w rozwoju emocjonalnym dzieci i młodzież. Pokazują to zarówno nasze doświadczenie i nowe koncepcje pedagogiczne i psychologiczne. Przez blisko 20 lat szkoleń dla biznesu słyszałyśmy pytanie “Dlaczego w szkole nas tego nie uczą?” i zastanawiałyśmy się “No właśnie - dlaczego?”. Zauważyłyśmy jak ważne jest świadome rozwijanie emocji i że musi ono trwać od wczesnego dzieciństwa do okresu pełnoletności. Podpowiada to też Stuart Shanker mówiąc o nauce samoregulacji, Jesper Juul o radzeniu sobie z emocjami czy koncepcje polskiej psycholog Agnieszki Stein. Dzieci i młodzież prawie co roku stają przed nowymi wyzwaniami i problemami, których właściwe przepracowanie i zrozumienie powoduje stworzenie skutecznych schematów  działań. Jak to zrobić? Jest wiele dróg - jedną z nich jest stworzenie programu wspierania rozwoju emocjonalnego dzieci i młodzieży, skierowanego do konkretnych grup wiekowych. I to właśnie Państwu proponujemy!

 

Program został podzielony na 2 części:

Oto JA - skierowany jest do dzieci najmłodszych:

  • “Pudełko talentów” - przedszkole - dzieci 3-4 letnie
  • “Podróż” - przedszkole - dzieci 5-6 letnie

Oto ja uczy dzieci, jak odnaleźć się ze sobą samym, swoim ciałem, ze swoimi emocjami i w tym całym nowym świecie, który je otacza. Program zaczyna uczyć interakcji i czytania zachowań społecznych, by finalnie rozwijać stabilne poczucie własnej wartości i umiejętność kooperacji.

Najmłodszych w tej drodze wspiera pluszak JA, towarzyszy im w rozwoju i prowadzi przez  zawiłe meandry emocji.

 

W szkole podstawowej program został podzielony na 3 części:

 JA czyli kto - dedykowany jest dzieciom:

  • “JA” - klasy 1-2
  • “TY” - klas 3-5
  • “MY” - klas 6-8

Ja czyli kto pokazuje dzieciom ich “nową starą” odsłonę. Juz trochę osadzone w sobie zdążyły się oswoić ze sobą, zmierzyć się z rzeczywistością i odnaleźć w niej. W tym czasie biologia płata im figla i ciało zaczyna się zmieniać a emocje szaleją, dzieci znowu szukają siebie, swojej tożsamości, a co dla nich najtrudniejsze - często w innym, mniej sprzyjającym otoczeniu. Rodzice i nauczyciele mówią o tych dzieciach: “ciągle gada” "wiecznie dyskutuje” “emocje w nim hulają”, więc program uczy jak rozwiązywać konflikty, a także być asertywnym, dbać o swoje i cudze granice.

 
 
 

WSPÓŁPRACA

Chcesz otworzyć własny OŚRODEK AKADEMII JA lub rozszerzyć ofertę w swoim o nasze programy dla dzieci i młodzieży? 
Ten program jest dla Ciebie!!!
To nowość na rynku!!!
Warsztaty pracy z EMOCJAMI!!!
 

DLA KOGO?

Program jest skierowany do prywatnych ośrodków, przedszkoli, szkół, a także indywidualnych osób, chcących prowadzić zajęcia dla dzieci i młodzieży.

Szczególnie zachęcamy Państwa do otwierania własnych Ośrodków Akademii JA, gdzie będą prowadzone programy Oto JA i JA czyli kto. Otrzymują Państwo wsparcie przy uruchomieniu takiej placówki na bezpłatnym szkoleniu dla właścicieli. Taki Ośrodek może powstać jako nowa bądź już istniejąca działalność gospodarcza, jednocześnie gwarantujemy wyłączność na terenie działania.

 

DLACZEGO?

Program, który proponujemy Państwu jest odpowiedzią na potrzeby rynku

  • Rodzice poszukują sposobów wychowania wspierających dzieci w pełnym i prawidłowym rozwoju, mają oni coraz większą wiedzę, na co wpływ ma większa dostępność materiałów edukacyjnych w postaci różnych publikacji. Wraz z rosnącą wiedzą, rosną ich oczekiwania odnośnie przedszkola, szkoły i zajęć   dodatkowych;
  • Nauczyciele i szkoły zauważają rosnące problemy wychowawcze - kolejne roczniki definiowane są jako “coraz trudniejsze”, co objawia się brakami w prawidłowym funkcjonowaniu w grupie i adekwatnym radzeniu sobie z emocjami. Rodzice często oczekują, że to przedszkole czy szkoła nauczy ich dzieci właściwego wejścia w kolejny etap rozwojowy;
  • Pracodawcy poszukują młodych pracowników, którzy będą czuli się odpowiedzialni za powierzone działania, będą potrafili pracować w grupie i świadomie podejmować decyzje, tymczasem narzekają, że wielu młodych wchodzących na rynek, to jeszcze nieodpowiedzialne dzieci, które nie potrafią adekwatnie ocenić swoich kompetencji;
  • Lekarze alarmują, że depresja jest aktualnie na 4 miejscu wśród najbardziej powszechnych chorób, w Polsce cierpi na nią aż 1,5 mln osób, prognozowane jest, że w 2020 roku wysunie się ona na niechlubną drugą pozycję. Nie omija ona również dzieci i młodzieży, aż 11% osiemnastolatków ma depresję! Zbudowanie w dziecku poczucia własnej wartości i świadomości swoich emocji, a także konstruktywnych sposobów rozwiązywania problemów wpływa pozytywnie na jego zdrowie psychiczne.

 

KORZYŚCI

W ramach współpracy oferujemy:

  • autorskie programy dla poszczególnych grup wiekowych;
  • scenariusze zajęć;
  • materiały dydaktyczne (plansze, maskotka JA, emonakładki, zdjęcia);
  • bezpłatne początkowe szkolenie dla właścicieli (kampanie reklamowe, zasady prowadzenia ośrodka, biznes plan, prowadzenie dni otwartych, zarządzanie placówką);
  • kurs trenerski;
  • wsparcie metodyczne dla właścicieli przez cały czas trwania umowy;
  • logo, dostęp do materiałów reklamowych;
  • coroczne szkolenie właścicieli – wymiana doświadczeń;
  • zapewnienie wyłączności na danym terenie;
  • szkolenie on-line dla trenerów;
  • sprawdzony pomysł na rozwinięcie działalności własnej firmy.

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani ofertą współpracy, zapraszamy do kontaktu.

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i przybliżymy zakres metodyczny zajęć.

Zasady współpracy reguluje umowa, którą z przyjemnością Państwu przedstawimy.

 

KONTAKT

Iwona Żbikowska
502 313 636

Agnieszka Zielonka
603 447 284

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

3-4 LATA

 

„PUDEŁKO TALENTÓW”

 

JAKI JEST?

3

Przedszkole to dla większości trzyletnich dzieci pierwszym wyjściem poza rodzinę do nowej grupy społecznej. Sytuacja ta jest trudna dla dziecka - musi nawiązać nowe relacje, a także odnaleźć swoje miejsce w grupie i zrozumieć zasady jej funkcjonowania. Silne i zróżnicowane emocje, trudności w ich zwerbalizowaniu dodatkowo powiększają dyskomfort trzylatka. W tym wieku rozwija się poczucie własnego “ja” - próbuje swoich możliwości, umiejętności i zdolności. Dziecko musi mieć poczucie sukcesu, aby chętnie uczyć się nowych umiejętności, radzić sobie z codziennymi czynnościami, co w konsekwencji prowadzi do bycia samodzielnym.

Dziecko czteroletnie ma zazwyczaj za sobą już rok intensywnych kontaktów społecznych w grupie przedszkolnej. Coraz lepiej rozumie i rozróżnia role społeczne, a także włącza je do swoich zabaw zgodnie ze swoją płcią - dziewczynki są mamami, nauczycielkami, lekarkami, a chłopcy policjantami, strażakami lub męskimi bohaterami z bajek. Zabawy te sprzyjają rozwijaniu kompetencji społecznych. W tym wieku dziecko często posiada “niewidzialnego przyjaciela”, ale również jest to czas zawiązywania pierwszych realnych przyjaźni, które jednak nie trwają długo. Dziecko zaczyna sprawdzać granice społeczne, dlatego często pojawiają się konflikty - i w domu i w grupie rówieśniczej. Kolejnym trudnym aspektem jest, zazwyczaj u chłopców, nadmierna agresja, która manifestuje się głównie w sferze fizycznej.

4

Cel

Program ma za zadanie wspierać dziecko w taki sposób, aby rozwijało się prawidłowo i przygotowywało do roli ucznia. Dziecko musi mieć poczucie sukcesu, aby chętnie uczyć się nowych umiejętności, radziło sobie z codziennymi czynnościami, co w konsekwencji prowadzi do bycia samodzielnym. Przejście wszystkich kroków programu pozwala wychować osobę świadomą swoich emocji, dojrzałą, z adekwatnym poczuciem własnej wartości, asertywną i pewną siebie.

Metoda

Podręcznik z ćwiczeniami, które zabezpieczają rozwój: kompetencji emocjonalnych i poznawczych, a także kompetencji społecznych. W skład zestawu wchodzą:

  • scenariusze do prowadzenia zajęć;
  • karty pracy dla dzieci;
  • karty pracy dla grupy;
  • rozsypanka zdjęć;
  • emonakładaki;
  • maskotka JA.
 

Organizacja spotkań

30 spotkań x 2 h (czyli 60 minut + przerwa)
1 spotkanie w tygodniu
1 h = 30 min

 

Co zyska dziecko

W trakcie realizacji programu, dziecko ma okazję przede wszystkim poznać siebie, a także emocje jakich doświadcza człowiek. Bogaty zestaw zadań prowadzi dziecko przez kolejne kluczowe emocje - radość, zazdrość, złość, strach smutek, a także doświadczenia emocjonalne im towarzyszące. Dziecko uczy się nazywać to, co przeżywa, a także zrozumieć odczucia innych. Zajęcia pozwalają dziecku odnaleźć się w sytuacjach trudnych, takich jak konflikt czy stres.

5-6 LAT

 

"PODRÓŻ"

 

JAKI JEST

5

Pięciolatki to zazwyczaj dzieci ufne, zarówno w stosunku do rówieśników, jak i dorosłych. Przedszkolne “starszaki” potrafią już bawić się wspólnie, a taka zabawa zazwyczaj jest zaplanowana i pozwala nabyć wiedzę o sobie i innych. W tym wieku można zaobserwować w zabawach próby dominacji nad innymi dziećmi, co wiąże się z przekonaniem o własnych możliwościach. Przyjaźnie nadal są tymczasowe. Konflikty, które się pojawiają w tym wieku często prowadzą do wycofania się z sytuacji konfliktowej i przejścia do innej aktywności. Dziecko pięcioletnie coraz lepiej rozumie emocje swoje, a także innych ludzi. Potrafi przewidywać skąd mogą brać się poszczególne emocje, a także jakie zachowania i skutki mogą nieść. Uczy się również, jak wpływać na emocje innych osób. U pięciolatka pojawiają się nowe uczucia - wstyd i zadowolenie z siebie, są one związane z rozwijającą się samooceną. Dziecko zaczyna bardziej kontrolować swoje emocje.

Sześcioletnie dzieci przeżywają często bardzo skrajne emocje, co przekłada się na relacje z ich otoczeniem - zaraz po “nienawidzę cię” może pojawić się “kocham cię”. Doświadczanie takich emocji i ich skutków, jest trudne dla maluchów, gdyż zależy im na dobrych relacji z rówieśnikami i rodzicami. Często pojawiają się lęki przed duchami, ciemnością itp. Jest to bardzo ważny moment dla kształtowania się przyszłych postaw, światopoglądów i motywacji. Kluczowe na tym etapie rozwoju jest również rozwijanie się uczuć społecznych i współdziałanie. Sześciolatek z trudem przyjmuje krytykę i karę, jest bardzo egocentryczny.

6

Cel

Program ma za zadanie wspierać dziecko w taki sposób, aby rozwijało się prawidłowo i przygotowywało do roli ucznia. Dziecko musi mieć poczucie sukcesu, aby chętnie uczyć się nowych umiejętności, radziło sobie z codziennymi czynnościami, co w konsekwencji prowadzi do bycia samodzielnym. Przejście wszystkich kroków programu pozwala wychować osobę świadomą swoich emocji, dojrzałą, z adekwatnym poczuciem własnej wartości, asertywną i pewną siebie.

Metoda

Podręcznik z ćwiczeniami, które zabezpieczają rozwój: kompetencji emocjonalnych i poznawczych, a także kompetencji społecznych. W skład zestawu wchodzą:

  • scenariusze do prowadzenia zajęć;
  • karty pracy dla dzieci;
  • karty pracy dla grupy;
  • rozsypanka zdjęć;
  • emonakładaki;
  • maskotka JA.

 

Organizacja spotkań

30 spotkań x 2 h (czyli 90 minut+przerwa)
1 spotkanie w tygodniu
1 h = 45min

Co zyska dziecko

Realizacja programu pozwala dzieciom lepiej odnaleźć się w tym trudnym dla nich, pod względem emocjonalnym, wieku. Dziecko uczy się kim jest, czego doświadcza i nazywa swoje wewnętrzne stany. Dzięki zajęciom dzieci pięcioletnie zaczynają budować na solidnych podstawach poczucie własnej wartości, a dzieci sześcioletnie i ich otoczenie, spokojniej przechodzą pełen burz emocjonalnych ten etap rozwoju. Przed pójściem do szkoły podstawowej dzieci muszą osiągnąć “dojrzałość szkolną”, w skład której wchodzą rozwój umysłowy, fizyczny, emocjonalny i społeczny. Niezbędne kompetencje z zakresu rozwoju emocjonalnego i społecznego, są wspierane w trakcie realizacji tego programu.

KLASY 1-2

 

"JA"

 

JAKI JEST?

7

Siódmy rok życia to przełom w rozwoju emocjonalnym i społecznym człowieka. Siedmiolatek wydaje się zupełnym przeciwieństwem dziecka, którym był jeszcze rok wcześniej. Dziecko nie ulega już tak skrajnym emocjom, wydaje się być wyciszone, unika hałasu, rywalizacji. Bardzo dużo się uczy i ciągle jest czymś zajęty. W tym okresie dziecko wydaje się smutne, przygaszone, często wyolbrzymia problemy, skarży się, że nikt go nie lubi, że inni robią mu na złość. Pojawiają się lęki związane z funkcjonowaniem w społeczeństwie - ocenianiem, niechęcią. Siedmiolatek idzie do szkoły, poznaje nowych kolegów, staje się elementem nowej grupy społecznej, a także zaczyna pełnić nową rolę - ucznia. Pojawia się autorytet w postaci wychowawcy.

Ośmiolatki nie mają problemów z nawiązywaniem kontaktów i robią to chętnie. Ważna jest dla nich pozycja w klasie, walczą o prestiż. Dziecko świadomiej podchodzi do kwestii przyjaźni - przyjaciel jest osobą z którą dzieli wspólne zainteresowania. Jest to czas, gdy dziecko staje się mniej egocentryczne - zauważa potrzeby innych, chce sprawiać przyjemność i dzielić się. W tym wieku dzieci są na ogół radosne, pogodne i troskliwe. Z powodu rosnącej empatii łatwo się wzruszają i płaczą. Silnie odczuwają wszelkie porażki i przegrane, jednak te negatywne emocje szybko mijają.

8

Cel

Program ma za zadanie wspierać dziecko w taki sposób, aby rozwijało się prawidłowo i przygotowywało do roli ucznia. Dziecko musi mieć poczucie sukcesu, aby chętnie uczyć się nowych umiejętności, radziło sobie z codziennymi czynnościami, co w konsekwencji prowadzi do bycia samodzielnym. Przejście wszystkich kroków programu pozwala wychować osobę świadomą swoich emocji, dojrzałą, z adekwatnym poczuciem własnej wartości, asertywną i pewną siebie.

Metoda

Podręcznik z ćwiczeniami, które zabezpieczają rozwój: kompetencji emocjonalnych i poznawczych, a także kompetencji społecznych. W skład zestawu wchodzą:

  • scenariusze do prowadzenia zajęć;
  • karty pracy dla dzieci;
  • karty pracy dla grupy;
  • rozsypanka zdjęć;
  • emonakładaki;
  • maskotka JA.


Organizacja spotkań

30 spotkań x 2 h (czyli 120 minut+przerwa)
1 spotkanie w tygodniu
1 h = 60 min

Co zyska dziecko

Początek szkoły podstawowej to newralgiczny dla dzieci czas w kwestii poczucia własnej wartości. Dzieci potrafią już bardziej niż przedszkolaki kontrolować emocje, nie oznacza to jednak, że tych emocji jest mniej. Wrażliwość dzieci dotyczy głównie ich osoby - chcą być akceptowane, kochane, doceniane. Program pozwala na pomoc dzieciom w akceptacji ich emocjonalności. Daje podstawy do skutecznego nazywania i rozumienia wewnętrznych odczuć. Pomaga w budowaniu stabilnego obrazu swojej osoby, niezależnego od bodźców zewnętrznych.

 

 

KLASY 3-5

 

"TY"

 

JAKI JEST?

9

Dziewięciolatki są ciekawe świata, charakteryzują się samodzielnością i pokazują wiele umiejętności. W tym czasie tata staje się ważną osobą dla dziecka - zarówno dla dziewczynek, jak i chłopców. Dla chłopców jest wzorcem męskości, dla dziewczynek odwagi i siły, dodatkowo to zazwyczaj on pozwala na większą samodzielność w działaniu dziecka. Duża wrażliwość dziecka trwa - łatwo jest je skrzywdzić i sprawić przykrość, szczególnie ważna jest dla niego akceptacja i aprobata.

Dziesięć lat to już tylko mały krok do nastolatka. Dziecko dziesięcioletnie ma pozytywne nastawienie do świata i otoczenia, jego pogoda ducha bywa wręcz zaraźliwa. Dziesięciolatek darzy sympatią swoich najbliższych, faworyzując tatę. W tym wieku dziecko już jest samodzielne i mniej skryte niż na wcześniejszych etapach. Należy jednak bacznie obserwować dziecko, bowiem w tym czasie pojawiają się problemy szkolne - wśród chłopców jest to często agresja fizyczna w formie bójek, dziewczynki wykluczają ze swoich kręgów stosując ostracyzm.

10
11

Jedenaście lat to początek wchodzenia dzieci w nastoletni bunt. W tym okresie to rówieśnicy stają się najważniejszą grupą społeczną - to ich zdanie liczy się najbardziej. Dzieci chcą być niezależne i samodzielne. Ta potrzeba samostanowienia o sobie manifestuje się często zachowaniami, które można uznać za nieodpowiednie. Młody nastolatek doskonale trafia swoimi działaniami w normy, które zostały mu wpojone w domu, robiąc na przekór. Świadczy to jednak o tym, że doskonale zdaje sobie sprawę co jest właściwym zachowaniem, a swoim postępowaniem bada granice. Dzieci w tym okresie bardzo interesują się nauką i szukają swoich pasji, na które potrafią poświęcać godziny.

Cel

Program skupia się na rozwoju inteligencji emocjonalnej i empatii opierających się na uwadze, aktywnym słuchaniu, odczuwaniu rezonansu emocjonalnego, a także uruchomieniu duchowości.

Metoda

Podręcznik z ćwiczeniami, które zabezpieczają rozwój: kompetencji emocjonalnych i poznawczych, a także kompetencji społecznych. W skład zestawu wchodzą:

  • scenariusze do prowadzenia zajęć;
  • karty pracy dla uczniów;
  • rozsypanka zdjęć;
  • emonakładaki;
  • maskotka JA.
     

Organizacja spotkań

30 spotkań x 2 h (czyli 120 minut+przerwa)
1 spotkanie w tygodniu
1 h = 60 min

Co zyska dziecko

Dzięki zajęciom młodzież nauczy się działania na rzecz istotnych wartości i dobra wspólnego, a przede wszystkim, na rzecz siebie. Młody człowiek dowie się, w jaki sposób pokierować swoje emocje, tak by wpływały na konstruktywne działanie. Pozna również metody radzenia sobie ze stresem i złością oraz sposoby ułatwiające pracę na pozytywnych emocjach.

 

 

KLASY 6-8

 

"MY"

 

JAKI JEST?

12

Bunt dwunastolatka można porównać z buntem dziecka o dziesięć lat młodszego. Młody człowiek sprzeciwia się wszystkiemu i wszystkim, manifestując to wyraźnie swoim zachowaniem. To trudny czas zarówno dla dzieci, jak i rodziców - buzujące hormony nastolatków i niedostosowanie rodziców do nowej sytuacji powodują, że u młodego człowieka pojawia się kryzys zaufania do rodziców. Nastolatek źle znosi uwagi, nie chce już być traktowany jak dziecko. Dwunastolatek często porównuje się ze swoimi rówieśnikami, jest to czas, kiedy pojawia się realny obraz “ja” i zainteresowanie swoją osobowością. W wieku dwunastu lat młodzież, bardzo potrzebuje bliskiej osoby - potrzebę tę zaspokajają przyjaciele, dziewczynki w tym wieku przeżywają pierwsze fascynacje.

Dla młodzieży trzynaście lat to bardzo trudny wiek - zmienia się zarówno jego ciało, jak i psychika. Trzynastolatek poznaje na nowo swoje ciało, nie zawsze akceptując to, jak zaczyna ono wyglądać. Ta sfera staje się dla niego newralgiczna - słucha opinii innych na temat swojego wyglądu i na tej podstawie buduje obraz samego siebie, często prowadzi to do lęków, frustracji i niepokoju. Dodatkowo w tym wieku następuje przeobrażenie układu nerwowego, powodując nadmierną wrażliwość i pobudliwość. Młody człowiek zamyka się w sobie, izolując się szczególnie od dorosłych. Zatopiony w swoich myślach stara się na nowo zbudować obraz własnego “ja”.

13
14

Czternaście lat to początek tworzenia się “paczek” rówieśniczych. Początkowo są to grupy jednopłciowe, później zaczynają być mieszane. Grupy te zaspokajają potrzeby przynależności, akceptacji, miłości. Często są to potrzeby, których czternastolatek nie doświadcza w rodzinie. Następuje osłabienie związków emocjonalnych z rodzicami. W tym wieku młodzież ma tendencję do podejmowania ryzykownych działań, mając jednocześnie świadomość ich konsekwencji. Nadal młody człowiek poszukuje swojej tożsamości i próbuje zrozumieć jakie zmiany w nim zachodzą. Krytycznie obserwuje i ocenia swoje otoczenie, a jednocześnie poszukuje autorytetów.

Cel

Program skupia się na rozwoju inteligencji emocjonalnej i empatii opierających się na uwadze, aktywnym słuchaniu, odczuwaniu rezonansu emocjonalnego, a także uruchomieniu duchowości.

Metoda

Podręcznik z ćwiczeniami, które zabezpieczają rozwój: kompetencji emocjonalnych i poznawczych, a także kompetencji społecznych. W skład zestawu wchodzą:

  • scenariusze do prowadzenia zajęć;
  • karty pracy dla uczniów;
  • rozsypanka zdjęć;
  • emonakładaki.
     

Organizacja spotkań

30 spotkań x 2 h (czyli 120 minut+przerwa)
1 spotkanie w tygodniu
1 h = 60 min

Co zyska dziecko

Pod koniec szkoły podstawowej trudno jest określić czy młody człowiek jest jeszcze dzieckiem czy już zaczyna być dorosłym. Jest to trudny do określenia stan przede wszystkim dla młodej osoby go doświadczającej, która musi na nowo zrozumieć i zbudować swoje “ja”. Program pozwala młodemu człowiekowi łatwiej przejść przez ten burzliwy okres - pomaga zrozumieć swoje uczucia, zbudować stabilną tożsamość, zaakceptować siebie. Młody człowiek uczy się jak prawidłowo komunikować się i rozwiązywać konflikty, świadomie akceptując swoje i cudze potrzeby.

 
 




NADCHODZĄCE
WYDARZENIA

 

 

 

 


Zapraszamy do współpracy,
załóż Ośrodek Akademii JA!


25-26.01.2018
Spotkaniem dla właścicieli Ośrodków

 

Serdecznie pozdrawiamy,
Agnieszka i Iwona