zmiana
Dlaczego nie doceniamy zmiany?
Zmiana towarzyszy nam praktycznie przez cały czas. Każdego dnia, w każdej godzinie, w każdej minucie naszego życia, coś się w nas zmienia. Przywykamy do zmiany i dlatego wydaje się nam, że jej nie ma.
Podobnie jest z sytuacją w firmie. W większości przypadków, wydaje się nam, że gdy ustalimy jakiś proces, wydamy jakieś zarządzenie, to załatwiliśmy sprawę i tak już będzie zawsze. Ale tak nie jest, firma, podobnie jak nasze życie, cały czas podlega zmianom. Brak świadomości tego procesu i wynikający z niego brak przystosowania pracowników do funkcjonowania w zmianie, jest jednym z głównych powodów kryzysów oraz jednym z najważniejszych hamulców rozwoju w firmie.
Jeżeli chcesz, aby Twoja firma dynamicznie się rozwijała i była odporna na kryzysy, skorzystaj z naszego doradztwa i skontaktuj się z nami:
jak pracujemy
Zarządzanie zmianą – 3 etapy
Jeżeli czujesz, że i Twoja firma jest w procesie zmiany, z którym nie do końca sobie radzi i chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat tego, jak możemy asystować w tym procesie, to umów się na indywidualną konsultację, lub po prostu skontaktuj się z nami:
klucz do sukcesu
Zamrożenie zmiany
Na gruncie kultury, w której żyjemy i działamy, i w której funkcjonuje większość firm i organizacji, w naturalny sposób mamy tendencje do sprawnego zajmowania się pierwszymi dwoma etapami zmiany – rozmrażaniem i wdrażaniem zmiany.
Zwykle umiemy, bez względu na to czy robimy to sami, czy przy wsparciu zewnętrznej firmy, znaleźć w firmie motywację do zmiany (rozmrożenie zmiany) oraz nauczyć ludzi nowych procesów, czy nawyków (wdrożenie zmiany). Niestety trzeci etap, czyli zadbanie o to, żeby nowe nawyki się zakotwiczyły i stały się naszym nowym, odruchowym zachowaniem (zamrożenie zmiany), jest w firmach wysoce zaniedbywany i niedoceniany.
Wydaje się nam, że jak nauczymy ludzi nowych nawyków, to oni już sami będą je stosować. To niestety jest wbrew ludzkiej naturze i aby faktycznie wiedza o nowych nawykach przekształciła się w ich odruchowe stosowanie, konieczne są dedykowane procesy, realizowane w firmie jeszcze na długo po tym, jak pracownicy wyjdą z sali szkoleniowej, a trenerzy opuszczą firmę.
Opracowanie i wdrożenie tych procesów to kluczowy czynnik, który powoduje, że program szkoleniowo-rozwojowy przekształca się z kosztu w inwestycję o wysokiej stopie zwrotu (ROI). Nasze programy szkoleniowo-rozwojowe, jako jedne z niewielu na rynku, wyposażone są właśnie w takie narzędzia, zapewniające zakotwiczanie się nowych nawyków i procesów w działaniu pracowników.
Poświęcamy temu aspektowi szczególną uwagę i wypracowaliśmy w tym zakresie szereg skutecznych i autorskich rozwiązań, o których możesz przeczytać tutaj.
Jeżeli czujesz, że i Twoja firma jest w procesie zmiany, z którym nie do końca sobie radzi i chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat tego, jak możemy asystować w tym procesie, to umów się na indywidualną konsultację, lub po prostu skontaktuj się z nami: